KALENDARIUM 2021­

Eventuella ändringar och mer detaljer meddelas med rött på anslagstavlor och hemsida.

MÅNAD

DAG

TID

AKTIVITET

KOMMENTAR

Januari

Februari

25–28

Trädgårdsmässan "Nordiska Trädgårdar" är i år ett digitalt event.

www.for.se eller Nordiska Trädgårdar (Öppnar ny sida)

1

Egna vattenkranar och kopplingar skall vara stängda senast denna dag.

Egna vattenkranar och kopplingar skall stängas i god tid före påkopplingen av vattnet för området. . Styrelsen och vattenansvariga tar ej ansvar för eventuellt öppna kranar som kan orsaka vattenskador på de enskilda tomterna eller i stugorna.

10

12

Vattnet slås på om väderleken tillåter. Parkeringsdekaler delas ut.

Om det är för kallt skjuts påkopplingen av vattnet upp åtminstone en vecka.

Container till Tivoli och Ålkistan.

Endast trädgårdsavfall får kastas i containern men även rent trä går bra. Grenar och kvistar skall minskas ner, så att allt får plats i containern. Observera att annat avfall, plast, metall etc. ej accepteras i denna container utan måste transporteras till lämplig återvinning. Plastsäckar med trädgårdsavfall måste alltså tömmas på sitt innehåll.

8

10 - 12.30

Arbetsdag. Mer information om hur den ska genomföras meddelas senare.  .

Mer information om vilka arbeten som skall utföras kommer att finnas under länken Aktuellt och på anslagstavlorna.

30

Årsmöte. Mer information senare.

Årsmötet senarelagt på grund av pandemin. Motioner ska lämnas senast den 1 april.

Årsmöteshandlingar skickas ut två veckor före mötet.

31

Styrelsen verkställer årets syn

Styrelsen börjar vid Ålkistan och fortsätter sedan till Tivoli. Om någon i detta sammanhang vill meddela sig med styrelsen så kan man närvara vid sin lott under denna tid.

13

10

Bouletävling för trettonde året i rad under ledning av fjolårets vinnare Kjell och Lars.

Samling på Ålkistans parkering.

18–20

Container till Tivoli

Endast trädgårdsavfall får kastas i containern men även rent trä går bra. Grenar och kvistar skall minskas ner, så att allt får plats i containern. Observera att annat avfall, plast, metall etc. ej accepteras i denna container utan måste transporteras till lämplig återvinning. Plastsäckar med trädgårdsavfall måste alltså tömmas på sitt innehåll.

19

22

Jakt på mördarsniglar.

Samling vid föreningsstugan.

20

Öppen trädgård.

Det är helt frivilligt för den enskilda kolonisten att delta, och man markerar sitt deltagande med en vattenkanna vid sin grind under den tid man kan vara med.

25

10 och 12

Midsommarlunch vid föreningsstugan

OBS! Vi klär stången kl 10. Ta med blommor och grönt. Lunch kl 12, ta med egen lunch och allt som du behöver till den. Bord och stolar finns framställda.

21

15

Sommarmöte vid föreningsstugan.

21

18

Kräftskiva.

Kräftskiva vid föreningsstugan. Ta med egna kräftor och egen dryck, även porslin, glas och bestick. Bord och stolar får var och en ta fram ur förrådet och även ställa tillbaka. Inget tält finns uppställt!

28

Skördefest/Koloniträdgårdsförbundet 100 år.

Digitala föredrag kommer att arrangeras.            Läs mer i tidningen Koloniträdgården nr 4/2020 och på https://kolonitradgardsforbundet.se/100ar/

29

Lunch för förtroendevalda.

Container till Ålkistan och Tivoli

11

10 - 12.30

Arbetsdag. Mer information om hur den ska genomföras meddelas senare

Mer information om vilka arbeten som skall utföras kommer att finnas under länken Aktuellt och på anslagstavlor.

Oktober

Container Till Tivoli

Oktober

17

Vattnet stängs av till koloniområdet.

Vattenansvariga stänger huvudkran och öppnar alla avtappningsventiler för området. Egna utekranar och eventuella egna anslutningar in till husen måste snarast därefter öppnas av respektive kolonist och skall vara öppna tills inget vatten längre droppar från kranarna. Om detta inte görs, kan dessa kranar och anslutningar frysa sönder och detta tar inte koloniföreningen ansvar för.

7

Haga-Brunnsvikens vänners ljusfest.

Haga-Brunnsvikens vänner (Öppnar ny sida).

December